2012. május 7., hétfő

Marketinges nagytestvér kedvenc célközönsége: a gyerekek



Belegondoltatok már abba, hogy ha elmentek vásárolni (akár listával is), mennyi plusz termékkel tértek haza az eredeti célhoz viszonyítva? Nézzétek meg ezt az eredményt, ha gyerekkel mentek.Garantálom, hogy érdekes lesz a végeredmény. Miért?

Céltudatos vásárlás
Az ember alapjában véve céltudatosan szeretne vásárolni, de a marketing gépezet legtöbbször a céltudatos vásárlást, impulzus vásárlássá alakítja át. Magyarán, azt is megvesszük, amit nem akarunk..Döntéseinket leginkább családunk és azon belül is gyerekeink tudják a legjobban befolyásolni.. Ő rájuk a marketinges nagy testvér külön odafigyel. Milyen eszközökkel teszi mindezt? Néhányat bemutatok most nektek.

  Az egyik leghatékonyabb trükk, a termék csomagolása. Legyen csillogó, színes, figurával díszített és a gyerekeket vonzza, mint a mágnes. Saját lányomon szoktam ezt látni. Bemegyünk a boltba, rögtön a színes termékek (édességek, kekszek) felé veszi az irányt elég sietősen (érdekes a húsos pult előtt sose látom időzni).
A termék csomagolása vonzza a tekintetet

  Másik hatékony befolyásolási eszköz a display (a boltokban találkozhattok vele, erre helyezik ki a terméket). Ha a jó a kreatív és szép a kivitelezés nagyon hatásos eszköz tud lenni az eladásban (nálunk ennek köszönhetően lett  szafaris gyűjtő album, amibe a gyerekkel közösen ragasztjuk a képeket). Hazánkban egyre jobban teret hódít ez a típusú értékesítés. Az élelmiszer megjelenés mellet hatékony még a gyerek játékok és dvd eladásoknál is.
display

  Sok befolyásoló eszköz közül egy utolsó: A csomagolásba elrejtett figurák.  Chipsek,  müzlik, gabona pelyhek, csoki golyók  és még sorolhatnám, amiben megtalálhatóak ezek a kis figurák. A lényeg, hogy a gyerekek ezeket minden áron meg akarják szerezni, ha nem megy szép szóval akkor egy kiadós hisztivel! Gondolom ezzel a jelenséggel sokan találkoztatok már.

  Sorolhatnék még számos gyerekeket befolyásoló eszközt, mint pl: padlómatricák, kóstolók, polcmonitorok, színes táblák stb., de nem hiszem, hogy egy 30 oldalas irományt végig olvasnátok.
Hova vezetnek a nyomok?

  Így végezetül egy dolgot tudok nektek tanácsolni, mint marketinges. Mindig mielőtt levesztek egy terméket  a polcról, gondoljátok végig, hogy arra a termékre nekem valóban szükségem van vagy valaki azt szeretné, hogy az ő eladási statisztikáját javítsam.

Köszönöm, hogy végig olvastad a bejegyzést!

Kondor Albert

weboldalunk:http://teljesertekuetelek.hu/
facebook oldalunk: http://www.facebook.com/teljes.erteku.etelek
Kisa Judit blogja: http://kisajudit.blog.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése