Belegondoltatok már abba, hogy ha
elmentek vásárolni (akár listával is), mennyi plusz termékkel tértek haza az
eredeti célhoz viszonyítva? Nézzétek meg ezt az eredményt, ha gyerekkel mentek.Garantálom, hogy érdekes lesz a végeredmény. Miért?
![]() |
Céltudatos vásárlás |
Az ember alapjában véve
céltudatosan szeretne vásárolni, de a marketing gépezet legtöbbször a
céltudatos vásárlást, impulzus vásárlássá alakítja át. Magyarán, azt is
megvesszük, amit nem akarunk..Döntéseinket leginkább családunk és azon belül is gyerekeink tudják a legjobban befolyásolni.. Ő rájuk a marketinges nagy testvér külön odafigyel. Milyen eszközökkel teszi
mindezt? Néhányat bemutatok most nektek.
Az egyik leghatékonyabb trükk, a termék csomagolása. Legyen csillogó,
színes, figurával díszített és a gyerekeket vonzza, mint a mágnes. Saját
lányomon szoktam ezt látni. Bemegyünk a boltba, rögtön a színes termékek
(édességek, kekszek) felé veszi az irányt elég sietősen (érdekes a húsos pult
előtt sose látom időzni).
![]() |
A termék csomagolása vonzza a tekintetet |
Másik hatékony befolyásolási eszköz a display (a boltokban találkozhattok
vele, erre helyezik ki a terméket). Ha a jó a kreatív
és szép a kivitelezés nagyon hatásos eszköz tud lenni az eladásban (nálunk
ennek köszönhetően lett szafaris gyűjtő
album, amibe a gyerekkel közösen ragasztjuk a képeket). Hazánkban egyre jobban teret hódít ez a típusú értékesítés. Az élelmiszer megjelenés mellet hatékony még a gyerek játékok és dvd eladásoknál is.
![]() |
display |
Sok befolyásoló eszköz közül egy utolsó: A csomagolásba elrejtett
figurák. Chipsek, müzlik, gabona pelyhek, csoki golyók és még sorolhatnám, amiben megtalálhatóak
ezek a kis figurák. A lényeg, hogy a gyerekek ezeket minden áron meg akarják
szerezni, ha nem megy szép szóval akkor egy kiadós hisztivel! Gondolom ezzel a
jelenséggel sokan találkoztatok már.
Sorolhatnék még számos gyerekeket befolyásoló eszközt, mint pl:
padlómatricák, kóstolók, polcmonitorok, színes táblák stb., de nem hiszem, hogy
egy 30 oldalas irományt végig olvasnátok.
![]() |
Hova vezetnek a nyomok? |
Így végezetül egy dolgot tudok nektek tanácsolni, mint marketinges.
Mindig mielőtt levesztek egy terméket a polcról,
gondoljátok végig, hogy arra a termékre nekem valóban szükségem van vagy
valaki azt szeretné, hogy az ő eladási statisztikáját javítsam.
Köszönöm, hogy végig olvastad a
bejegyzést!
Kondor Albert
weboldalunk:http://teljesertekuetelek.hu/
facebook oldalunk: http://www.facebook.com/teljes.erteku.etelek
Kisa Judit blogja: http://kisajudit.blog.hu/
weboldalunk:http://teljesertekuetelek.hu/
facebook oldalunk: http://www.facebook.com/teljes.erteku.etelek
Kisa Judit blogja: http://kisajudit.blog.hu/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése