2012. április 20., péntek

A marketingesek rémálma: a tudatos fogyasztó


A marketingesek rémálma: a tudatos fogyasztó

Sokat gondolkodtam, hogy megírjam-e ezt a bejegyzést. Miért? A lányok dietetikusok, én meg marketinges szakközgazdász és szakmunkás bizonyítványomat tekintve szakács is vagyok. Valahogy nem igazán passzolnak össze ezek a dolgok. Végül aztán rászántam magam, mert amiről írni szeretnék az mindenkit érint.

  Mindannyian szeretünk jó ételeket készíteni, fogyasztani (az ételfogyasztás még mindig az egyik legnagyobb örömforrásnak számít) a családi asztalnál. Azonban ebben a felgyorsult világban ezt egyre nehezebb kivitelezni. Ha sikerül, az leginkább ünnepnapokon vagy a hétvégén jön össze. A hét többi napján gyorsan bekapunk valamit. Bekapunk valamit? De mégis milyen élelmiszert? Elgondolkodtatok már azon, hogy mi befolyásol titeket a választásnál? 

Mi alapján döntünk a vásárlásnál?

A piackutatási adatok megmutatták, hogy az árak és az akciók hatnak leginkább a magyar ember élelmiszer vásárlási szokásaira. Szerintem, ez az állítás az átlag fogyasztóra teljesen igaz. Azonban van egy réteg, akikre nem ez a tényező hat. Kik ők? Most sokan a gazdagokra (marketingesek őket sorolják A és B kategóriába) gondoltok, tévedtek. Ők a tudatos fogyasztók.
   Ők arra törekednek, hogy normális minőségű élelmiszert vásároljanak elérhető áron. Tudják azt, hogy nem a mennyiség, hanem az étel minősége számít az étkezés során. Ők nagyon megnézik, hogy a csinos csomagolás mögött mit rejtenek a címkék. Nagyon nem szeretik őket a marketingesek. Akkor kit szeretnek?
    Nekik arra a fogyasztói társadalomra van szükségük, akik a reklám vagy az akciók hatására leveszik a terméket a polcról és nem igazán tőrödnek vele, hogy mit tartalmaz. Ha kérhetem, ne tartozz közéjük (a normális minőségű élelmiszer iránti keresletnövekedés, kiszorítja a silány minőség termékeket a piacról)! Tegyél meg magadért és a családodért annyit, hogy odafigyelsz a vásárlásnál, mit emelsz le a polcról!



 Végezetül néhány jó tanács, hogy mire érdemes figyelni az élelmiszer beszerzés során.

Okosan válassz
  • A szemednek higgy, ne a reklámoknak
  • A csomagolás lehet szép, de nézd meg, mit rejt a címkén az apró betűs rész.
  • A minőségi termékekből kevesebb is elég
  • Ha megteheted friss vagy fagyasztott (zöldségre és gyümölcsre vonatkozik) terméket vásárolj ne konzervet
  • Nézd meg ki gyártja a terméket (a legtöbbször a kereskedelmi márkákat is valamelyik nagy élelmiszergyártó vállalat készíti), így nem kell azt a  magas árat megfizetned, amit a cégek a brand építésre költenek

Köszönöm, hogy megtiszteltél azzal, hogy elolvastad a bejegyzést.
  További szép napot kívánok!

Kondor  Albert

weboldalunk::www.teljesertekuetelek.hu

KisaJudit blogja:  www.kisajudit.blog.hu
 facebook oldalunk::https://www.facebook.com/teljes.erteku.etelek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése