A marketingesek rémálma: a tudatos fogyasztó
Sokat gondolkodtam, hogy megírjam-e
ezt a bejegyzést. Miért? A lányok dietetikusok, én meg marketinges
szakközgazdász és szakmunkás bizonyítványomat tekintve szakács is vagyok.
Valahogy nem igazán passzolnak össze ezek a dolgok. Végül aztán rászántam magam,
mert amiről írni szeretnék az mindenkit érint.
Mindannyian szeretünk jó ételeket készíteni, fogyasztani (az
ételfogyasztás még mindig az egyik legnagyobb örömforrásnak számít) a családi
asztalnál. Azonban ebben a felgyorsult világban ezt egyre nehezebb kivitelezni.
Ha sikerül, az leginkább ünnepnapokon vagy a hétvégén jön össze. A hét többi
napján gyorsan bekapunk valamit. Bekapunk valamit? De mégis milyen élelmiszert?
Elgondolkodtatok már azon, hogy mi befolyásol titeket a választásnál?
![]() |
Mi alapján döntünk a vásárlásnál? |
A piackutatási adatok
megmutatták, hogy az árak és az akciók hatnak leginkább a magyar ember élelmiszer
vásárlási szokásaira. Szerintem, ez az állítás az átlag fogyasztóra teljesen
igaz. Azonban van egy réteg, akikre nem ez a tényező hat. Kik ők? Most sokan a
gazdagokra (marketingesek őket sorolják A és B kategóriába) gondoltok, tévedtek.
Ők a tudatos fogyasztók.
Ők arra törekednek, hogy normális minőségű élelmiszert vásároljanak
elérhető áron. Tudják azt, hogy nem a mennyiség, hanem az étel minősége számít
az étkezés során. Ők nagyon megnézik, hogy a csinos csomagolás mögött mit
rejtenek a címkék. Nagyon nem szeretik őket a marketingesek. Akkor kit
szeretnek?
Nekik arra a fogyasztói társadalomra van
szükségük, akik a reklám vagy az akciók hatására leveszik a terméket a polcról
és nem igazán tőrödnek vele, hogy mit tartalmaz. Ha kérhetem, ne tartozz
közéjük (a normális minőségű élelmiszer iránti keresletnövekedés, kiszorítja a
silány minőség termékeket a piacról)! Tegyél meg magadért és a családodért
annyit, hogy odafigyelsz a vásárlásnál, mit emelsz le a polcról!
Végezetül néhány jó tanács, hogy
mire érdemes figyelni az élelmiszer beszerzés során.
![]() |
Okosan válassz |
- A szemednek higgy, ne a reklámoknak
- A csomagolás lehet szép, de nézd meg, mit rejt a címkén az apró betűs rész.
- A minőségi termékekből kevesebb is elég
- Ha megteheted friss vagy fagyasztott (zöldségre és gyümölcsre vonatkozik) terméket vásárolj ne konzervet
- Nézd meg ki gyártja a terméket (a legtöbbször a kereskedelmi márkákat is valamelyik nagy élelmiszergyártó vállalat készíti), így nem kell azt a magas árat megfizetned, amit a cégek a brand építésre költenek
Köszönöm, hogy megtiszteltél
azzal, hogy elolvastad a bejegyzést.
További szép napot kívánok!
További szép napot kívánok!
Kondor Albert
weboldalunk::www.teljesertekuetelek.hu
KisaJudit blogja: www.kisajudit.blog.hu
facebook oldalunk::https://www.facebook.com/teljes.erteku.etelek
weboldalunk::www.teljesertekuetelek.hu
KisaJudit blogja: www.kisajudit.blog.hu
facebook oldalunk::https://www.facebook.com/teljes.erteku.etelek
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése